Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polerowanie i woskowanie lakieru
#11
tylko nie pamietam czy jest to DA czy nie
Peugeot 306 cabriolet ---> Opel Astra TwinTop
Odpowiedz
#12
ja jakis czas temu polerowlem swoje auto i sie zaczelo pozniej dziewczyny,brata itd 2smile kupilem maszynke na allegro nie pamietam jak to firma ale dalem za nia 150zl i dziala do dzis fajnie mi sie nia robi. wazne zeby miala regulacje predkosci bo startujemy z 2 i potem powoli dochdzimy do 4 max5 na padach niema co oszczedzac lepiej kupic jakies dobre niz potem sie wkurzac Tounge no i trzeba uwazac zeby nie splic lakieru najlepiej troche wczesniej o tym poczytac Smile
Odpowiedz
#13
wlasnie spalenia lakieru sie boje Tounge a z DA podobno nie ma sie co bac Smile nigdy tego nie robilem i dlatego najpierw taka bym sobie kupil, dlatego podchodzil mi megs ale cena zaporowa :/
Peugeot 306 cabriolet ---> Opel Astra TwinTop
Odpowiedz
#14
Czyli w tego typu maszynki nie ma się co bawić...

[Obrazek: polerkaf.jpg]

I co to jest to DA czy DAS?
Ford Focus Cabriolet...
Odpowiedz
#15
DAS to jest maszyna polerska czyli KESTLER DAS 6 a DA to jest rodzaj maszyny tzn rodzaj ruchow ktore wykonuje, zwykle maszyny wykonuja ruchy rotacyjne, a DA to orbitalno-rotacyjna czyli oprocz krecenia sie pookola wykonuje jeszcze podatkowy ruch orbitalny przez co podobno ma nie palic lakieru bo pad nie kreci sie ciagle w jednym miejscu.
Peugeot 306 cabriolet ---> Opel Astra TwinTop
Odpowiedz
#16
RAFI, ta maszynke ktora pokazales nic nie zrobisz to jest badziew! zeby nie splaic lakieru to raz na jakis czas popsikaj pada woda wtedy nie powinno nic sie stac Wink
Odpowiedz
#17
Pad powinien być w miarę mokry.
Pastę, której używamy też powinniśmy "znać" - tzn wiedzieć kiedy jest gotowa, kiedy pracuje, kiedy jest "wypracowana" (należy przestać polerować)
Warto co jakiś czas psiknąć wodą na pad bądź lakier...

Maszyna DA - bardzo fajne, jednak ile osób tyle opinii - jedni używają tylko DA inni tylko rotacyjnej...

Żeby nie zniszczyć lakieru:
- często kontrolować postępy
- lepiej mniejszymi krokami niż "raz a porządnie"
- UWAGA na krawędzie - łatwo spolerować lakier do podkładu !!!
- warto używać taśmy klejącej (papierowej) do osłonięcia np klamek itp..
- nie używać na sucho
- o wcześniejszym glinkowaniu chyba nie trzeba wspominać :-)

RAFI - tą maszynką też się da... ale ani to przyjemne, szybkie i efektywne. Troszkę lepiej niż ręczne , do prawdziwej polerki trochę daleko.
Można ją zastosować przy woskowaniu - żeby ręcznie nie polerować na błysk.
...a teraz spokojniej... :-)
Odpowiedz
#18
gamic1 napisał(a):RAFI - tą maszynką też się da...

Można ją zastosować przy woskowaniu - żeby ręcznie nie polerować na błysk.

No właśnie, czy tu będzie jakieś zagrożenie dla lakieru?
Ford Focus Cabriolet...
Odpowiedz
#19
ostrożności nigdy za wiele - nie cisnąć, nic na siłę...
Problem jest taki, że jak dociśniesz to ona przestanie się obracać - będzie tylko lekko "wibrować"...

Kumpel raz załatwił sobie auto (czarne mondeo w kombiaku) - coś gdzieś na firmie malował na biało na dworze i cały pył poszedł na auto... !!! MAsakra, lakier, szyby - wszystko w białe kropeczki.. i właśnie taką maszyną + pasta tempo - przez dwa dni usunął farbę - narobił, się, ale lakier nie wyglądał za dobrze po tej operacji...

Ale jak dla mnie można jej użyć ściągając wosk - tzn jak już zaschnie i trzeba go spolerowć (wstępnie) to wg mnie się nada - do niczego innego bym jej nie użył...
...a teraz spokojniej... :-)
Odpowiedz
#20
ja macham lapami co dwa tygodnie Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości